Telefon- og chattjeneste

Du kan ringe eller chatte med oss når du trenger noen å snakke med, ønsker svar på ulike spørsmål omkring spiseforstyrrelser, om SPISFO og våre aktiviteter, eller ønsker å bestille skriftlig informasjon.
For å chatte med oss trykker du på chatteikonet nederst til høyre, her på nettsiden vår. Da vil det dukke opp et meldings-ikon/prateboble-ikon når chatten er betjent. Dette ikonet ruller med nettsiden når du scroller ned eller opp. Du trykker så på dette ikonet for å starte en chat-dialog med oss. Når chatten ikke er tilgjengelig vil det vises et mail-ikon der. Her kan du sende oss mail hvis du ønsker at vi skal kontakte deg ved første mulige anledning ved å trykke på dette ikonet.
Av og til kan det være godt å ha noen å snakke med. Vår nasjonale chat og nasjonale informasjons- og støttetelefon er lavterskeltilbud hvor alle kan ringe inn eller chatte med oss. Telefonen og chatten betjenes kun av ansatte eller opplærte frivillige som har kompetanse på feltet eller/og har egenerfaring - og alle har taushetsplikt.
De som tar kontakt med oss er de som har en spiseforstyrrelse eller et anstrengt forhold til mat, kropp og vekt selv, de som lurer på om de kanskje har det - og de som er bekymret for en av sine nærmeste. Også lærere, trenere og helsepersonell som ønsker veiledning tar kontakt med oss.
